< Till bloggens startsida

Lång vecka över, back to normal

Nu är julen över, på riktigt. Imorgon börjar skolan igen och kan inte säga annat än att jag längtat! Saknar alla sköna människor i skolan och längtar tillbaka till min praktikplats. Underbara barn och lärare på det stället. Riktigt tråkigt att de två veckorna vi hade sist flög förbi så snabbt...
 
Hur ser veckan ut som kommer?
Måndag är det lång dag i skolan. Två stycken tre timmars föreläsningar. Efter det är det träning.
Tisdag: En föreläsning på morgonen och träning sen på kvällen.
Onsdag: Skola på morgonen och bortamatch på kvällen.
Torsdag: Semenarium i skolan på förmiddagen och träning på kvällen.
Fredag: Gym och ev en fika med en kompis. Barnvakt på eftermiddagen och kvällen för de tre minsta småsyskonen. Vi planerar en disneykväll då vi ska kolla igenom några riktiga klassiker!
Lördag: Träning på morgonen och sen jobb efter det.
Söndag: Match
 
I detta måste jag läsa lite inför tentan vi har om två veckor och fixa inför peronalkvällen vi planerat att ha nu i slutet av Januari. Något vi alla har sett fram emot mycket då vi inte hittat på något tillsammans på nästan ett år snart.... 
 
Om man utvärderar lovet så har det varit ett skönt break från det vanliga i skolan och hockeyns värld. Detta har också gett mig möjlighet att jobba en del vilket är bra då jag har några resor att betala tills senare i år.
 
Hockeymässigt så har det varit 3 träningar i veckan ungefär och idag så drog vi igång med seriespelet igen. Efter två dåliga perioder från vår sida, vände vi i sista och vann med 6-2. Nu är det bara 10 matcher kvar och ett ev playoff innan denna säsongen har gått till ända!
 
Som nyårslöfte har jag bestämt mig för att komma igång med bloggen på riktigt, på något sätt. Vill skriva lite mer kvalité och viktiga saker i livet samtidigt som jag delar med mig av mitt liv som student. Hur låter detta?
(Bild från årets fotografering. Fotograf: Johannes Hjelm)

Kommentarer

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihÂg mig?
Trackback
RSS 2.0