< Till bloggens startsida

Veckan klar!

Nu var den andra veckan på året nästan slut och jag sitter och planerar nästa veckas bravader. Inte mycket skola på schemat, MEN mycket plugg hemma då vi har tenta på fredag. Helgen har varit bra. Träning Lördag morgon följt av jobb i sex timmar jobb. På jobbet har vi börjat "skola" in lite nya medarbetare. Extra kul tycker jag det är då jag får agera handledare och visa dem hur man gör, gå och tjata och prata hål i huvudet på dem. Kan det inte bli bättre?! Skämt och sido, men det är ett kul avbräck i de vanliga arbetsrutinerna och man börjar själv reflektera lite över hur jag arbetar, hur de andra arbetar och får en lie djupare tanke bakom varje grej. Lite metakognitiva färdigheter det vill säga ( Läser ju utvecklingspsykologi just nu i skolan så var en kul paralell till det vi läser om just nu ;) )
 
Idag så började jag dagen med att gå upp halv nio, äta frukost följt av en och en halv timme plugg då jag skrev underlag inför mogondagens semenarium som vi har på skolan. Kognition, kunskap och lärande står på schemat då. Fick ihop ett hyfsat paper som kommer fungera bra imorgon tror jag! När jag var klar med det städa jag mitt rum, gick på en promenad och letade även böcker inför nästa kurs i skolan. Lite tur hade jag då jag hitta några av böckerna som PDF, även om det är jobbigt att läsa på iPaden så blir det mycket billigare! På eftermiddagen spelade vi match. Förlust med 5-2, var dock ingen lätt match att spela med tanke på dommaren.. Bilden säger nog sitt tror jag..
 
 Nu på kvällen så passade jag på att lägga mig i soffan och tycka synd om mig själv så mamma pyssla om mig lite med te och bullar, så lite värt var det! Har även skrivit in mitt schema i kalendern fram tills sportlovet och fått en lite bättre koll på livet tills dess. 

Veckan som kommer ser ut på följande sätt:
Måndag: Skola + träning + plugg
Tisdag: Tvätta bilen + plugg + träning
Onsdag: Plugg + Borta match
Torsdag: Plugg + Träning
Fredag: Tenta
Lördag: Träning + Jobb
Söndag: Borta match
 
Hoppas ni ar haft en bra helg så hörs vi snart igen!

Kommentarer

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihÂg mig?
Trackback
RSS 2.0