< Till bloggens startsida

Nya utmaningar som kommer?

Har varit glest på bloggandet nu denna månaden. Har ingen anledning att skylla på utan har bara saknat inspiration, vilket händer alla då och då. Känns som att det är mycket som händer på en gång, men samtidigt inte. Blandade känslor som man inte riktigt vet hur man ska tyda. Försöker ändå reda ut dem och har en lite filosofisk kväll med många tankar och idéer om framtiden. Vad som komma skall, vilka mål har jag och vilka behov finns för mig och andra som ska tillfredställas? Listan kan bli lång och ju längre den blir desto mer förvirrad blir man. Tillexempel vad är målet med denna bloggen? Hur ska jag, om jag vill utveckla den och till vilket syfte? Den frågan tänkte jag försöka svara på ikväll, kanske inte nu, men sen. Då har jag i alla fall börjat i en ända. Det är väl tanken med detta inlägget, att hitta tråden, tanken och planen för att starta.
 
När man ska göra något långsiktigt tror inte jag på att köra på den spontana känslan. Visst det funkar det på kort sikt, men för att gå vidare sen behövs en plan. Oavsatt om det har med hur jag ska träna på något för att bli bättre, hur jag vill att livet ska fortsätta, vad jag ska syssla med i framtiden och vad mina personliga mål är. Jag har nu hittat den ända på livets cirkel som jag tänker börja från. Och från den punkten tänker jag nu ta mig frammåt, inte alltid upp utan även ner likt cirkelns båge. För det är vad livet är, en cirkel!
 
(Bild: Instagram @hjoppe)

Kommentarer

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihÂg mig?
Trackback
RSS 2.0