< Till bloggens startsida

Lider mot slutet

Just nu så har vi en vecka kvar av denna matematikkursen. När denna är avslutad har jag läst hela 30hp matematik, sjukt! Tiden fram tills man får njuta av lite lugn och ro med vetskapen att krusen är avslutad kommer att gå till att plugga. Just nu sitter jag och kollar över de övningstentor som finns ute. Har letat reda på lite formelblad, tittat och funderat över uppgifterna med. Dock kommer jag inte sätta mig och räkna förrens på måndag då jag sätte mig på högskolan och råpluggar. Men tills dess finns det andra saker att hinna med. Vi har fyra inlämningar som ska in på fredag plus att vi ska hunnit filma och publicera våra "studentelktioner", dvs. filmklipp där vi har genomgångar av olika begrepp. Därför ser min planering ut så att jag imorgon ska bli så klar som möjligt med inlämningarna så att jag kan ägna all min tid i nästa vecka åt att plugga på tentan. Känner att jag nu skrivit tenta tillräckligt för detta inägget haha!
 
Dagen idag har jag spenderat på jobbet. Ganska lugn dag men det fanns ändå att göra, vilket är skönt då tiden går snabbare. Sedan jag kom hem från jobbet har jag inte hunnit med så mycket mer faktiskt utan mycket av hjärnkapaciteten går åt att reflektera över studierna och sina egna kunskaper. Men jag ser det inte som bortkastad tid utan som en bra grund i mitt eget lärande!
 
(Bild: Instagram @hjoppe)
 
Nu hoppas vi bara på att snön och kylan kommer så att vi får lite mer högtrycksbetonat väder så att denna kompisen kan bli lite mer synlig på dagarna!

Kommentarer

Kommentera inl‰gget h‰r:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihÂg mig?
Trackback
RSS 2.0